Om året 2011

Januari
Jag vände mig inåt och lyssnade galet mycket på Depeche Mode.Annars hängde jag i Sävast hos Suss och drack chailatte, hängde hos Alexandra, färgade håret (brunt... av misstag), tittade på Control och började lyssna mer på Joy Division, firade fyraårig bröllopsdag med Ellen och åkte till fina Stockholm en sväng med pappa.
Februari
Hängde lite i Göteborg, köpte mitt första par Macbeths, lyssnade mycket på Nine Inch Nails och VNV Nation på grund av en för tidig bortgång, smet från engelskan med Suss och drack chailatte på Café Fröjd, var på melodifestivalens genrep i Luleå.
Mars
Vi renoverade köket så vi levde bland papptallrikar och plastbestick i något som kändes som en evighet, firade en Josefine som fyllde 18 år, såg bland annat Håkan Hellström och Säkert! på Kulturens Hus under minus 30 festivalen med Suss och Josse, var kär i The Big Bang Theory, hade fikadag med Julia (två caféer och en massamassa prat)
April
Lyssnade jättejättemycket på Sum 41, följde med pappa till Stockholm (och träffade min fina vän Johan för första gången), hade en fin vårpicknick med Suss, Josse och Josefina, var lite småförälskad, firade påsk hemma, invigde vårjackan i stadsparken med Ellen, gick på Bio med två Josefin/e och självklart: bokade konsertbiljetter till blink-182 i Dublin.
Maj
Var glad över att snart få sommarlov, hälsade på Stockholm ännu en gång och denna gång för Lilla Journalistprisets prisutdelning (hade dessutom världens bästa resa med himla fina och roliga personer), färgade håret riktigt rött (mmmmhmmm), höll tal i Svenska B och tänkte "DÖDA MIG" under de veckor vi höll på med det, skrev nationella prov som gick åt helvete med tankarna någon annanstans, höll i ett vårvernissage, och firade valborg hos Ellen som fyllde 18 samma dag!
Juni
Fick jobb fast jag trodde jag skulle bli utan, pratade mycket i telefon om nätterna, firade midsommar i Piteå, gillade Simple Plans nya lite extra mycket, snackade skit på en lastbrygga med Ellen, grillade och hängde med Jonte, hade en jättefin klassfest/avslutning på Malmudden, såg Fight Club för första gången,
Juli
Stekte runt på Boden Alive med Josse, köpte en skrivmaskin, förälskade mig i Skins UK, hängde på Bodensia och hängbron med Jonte (och många fina häng i staden hela natten), hade Hejdå-fika för Isabell med henne och Martin, rökte vattenpipa i Sävast med bra människor, åt middag hos Josefine med två sävastbryyydar, mitt fina favoritband släppte ny singel(!!!), firade Lisa och Emma med lite festligheter, åkte på bilsemester + kryssade till estland med family och tyckte om en person sjukligt mycket och det visade sig genom att ligga vaken nätter och vänta på sms.
Augusti
Middagade i Sävast med raringar, hade panik över att börja trean, myste på med Jolina och åkte till Stockholm en sväng med Suss.
September
Snurrade runt i B-town med Josse, besökte kulturnatten med Suss och kunde inte hålla mig från att lyssna på leaken av Neighborhoods (som förresten var det finaste. FINASTE).
Oktober
Bokade resan till Dublin (flyg och hotell), firade Suss och Josse som fyllde 18, kärade ner mig på riktigt i Man Overboard, nördade sista säsongerna av Skins och hängde på Lerbäcken.
November
Hade ett par fikor med Lisa och Ricco (+ en alfapetkväll), satt vid våra bänkar och pratade framtid med Jonte, upptäckte Zacke, fick extrajobb(!!!), promenerade länge runt Boden med Lisa och hade ettårsjubileum med eNTIdning.
December
Hade världens finaste julmys med fina klassisar, fikade mycket på Friends, Opalen och Waynes, fyllde (ÄNTLIGEN) 18 år, Alexandra tog min Alkohol-oskuld, vi firade med klassfest och utgång på Kafelino, firade jul hemma och fick jättefina julklappar.

Jag vände mig inåt och lyssnade galet mycket på Depeche Mode. Annars hängde jag i Sävast hos Suss och drack chaite, hängde hos Alexandra, färgade håret (brunt... av misstag), tittade på Control och började lyssna mer på Joy Division, firade fyraårig bröllopsdag med Ellen och åkte till fina Stockholm en sväng med pappa.


Hängde lite i Göteborg, köpte mitt första par Macbeths, lyssnade mycket på Nine Inch Nails och VNV Nation på grund av en för tidig bortgång, smet från engelskan med Suss och drack chailatte på Café Fröjd och var på melodifestivalens genrep i Luleå.



Vi renoverade köket så vi levde bland papptallrikar och plastbestick i något som kändes som en evighet, firade en Josefine som fyllde 18 år, såg bland annat Håkan Hellström och Säkert! på Kulturens Hus under Minus 30 festivalen med Suss och Josse, var kär i The Big Bang Theory, hade fikadag med Julia (två caféer och en massamassa prat)

Lyssnade jättejättemycket på Sum 41, följde med pappa till Stockholm (och träffade min fina vän Johan för första gången), hade en fin vårpicknick med Suss, Josse och Josefina, var lite småförälskad, firade påsk hemma, invigde vårjackan i stadsparken med Ellen, gick på bio med två Josefin/e och självklart: bokade konsertbiljetter till blink-182 i Dublin.

Var glad över att snart få sommarlov, hälsade på Stockholm ännu en gång och denna gång för Lilla Journalistprisets prisutdelning (hade dessutom världens bästa resa med himla fina och roliga personer), färgade håret riktigt rött (mmmmhmmm), höll tal i Svenska B och tänkte "DÖDA MIG" under de veckor vi höll på med det, skrev nationella prov som gick åt helvete med tankarna någon annanstans, höll i ett vårvernissage, och firade valborg hos Ellen som fyllde 18 samma dag!

Fick jobb fast jag trodde jag skulle bli utan, pratade mycket i telefon om nätterna, firade midsommar i Piteå, gillade Simple Plans nya lite extra mycket, snackade skit på en lastbrygga med Ellen, grillade och hängde med Jonte, hade en jättefin klassfest/avslutning på Malmudden, såg Fight Club för första gången.


Stekte runt på Boden Alive med Josse, köpte en skrivmaskin, förälskade mig i Skins UK, hängde på Bodensia och hängbron med Jonte (och många fina häng i staden hela natten), hade hejdå-fika för Isabell med henne och Martin, rökte vattenpipa i Sävast med bra människor, åt middag hos Josefine med två sävastbryyydar, mitt fina favoritband släppte ny singel(!!!), firade Lisa och Emma med lite festligheter och åkte på bilsemester + kryssade till estland med family.

Middagade i Sävast med raringar, hade panik över att börja trean, myste på med Jolina och busade i Stockholm med Suss.

Snurrade runt i B-town med Josse, besökte kulturnatten med Suss och kunde inte hålla mig från att lyssna på leaken av Neighborhoods (som förresten var det finaste. FINASTE).

Bokade resan till Dublin (flyg och hotell), firade Suss och Josse som fyllde 18, kärade ner mig på riktigt i Man Overboard, nördade sista säsongerna av Skins och hängde på Lerbäcken.

Hade ett par kaffekvällar med Lisa och Ricco (+ en alfapetkväll), satt vid våra bänkar och pratade framtid med Jonte, upptäckte Zacke, fick extrajobb(!!!), promenerade länge runt Boden med Lisa och hade ettårsjubileum med eNTIdning.

Hade världens finaste julmys med fina klassisar, fikade mycket på Friends, Opalen och Waynes, fyllde (ÄNTLIGEN) 18 år, Alexandra tog min alkohol-oskuld, vi firade med klassfest och utgång på Kafelino, firade jul hemma och fick jättefina julklappar.

Måste säga att 2011 har varit ett jättebra år, även fast jag kanske hade velat gå på fler spelningar och sådär. Det känns som att jag på något vis lärt mig mer om mig själv och blivit mer självständig. 
Nu säger jag bara välkommen 2012, I'm so excited for you!!! Nu händer det grejer; studenten, körkort (JAG SKA!!! snart), Irland och ja...allt annat som jag inte vet om än! Puss!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0