Love will tear us apart

En del som känner mig vet om att jag inte tycker om att titta på film. Eller, missförstå mig rätt - jag tycker det är supertrevligt att se film tillsammans med andra människor men då är det mest kombinationen med sällskap och film som är fin. Titta på film själv har liksom aldrig fallit mig in, förutom när jag tittade på American Pie filmerna 24/7 för nåt år sen då.

Hursomhelst, har velat se filmen Control ett himla bra tag och önskade mig faktiskt den i julklapp till och med, för att dra det här i korta drag så handlar den om bandet Joy Divisions frontman Ian Curtis liv i princip. Och efter att ha sett den här kan jag här med säga att jag har en ny favoritfilm. (Ja, Blink's Urethra Chronicles är en annan typ av film för mig...) Den är så fruktansvärt jävla snyggt gjord att jag smäller av och dessutom är musiken super och ja hela jävla filmen är underbar och fantastisk!!!  Det kanske inte är bra att få ångest av en film, eller det är det kanske visst? Ett bevis på att filmen gjort ett intryck på en. Äsch, fan vad jag babblar, ville bara säga att den här filmen kort och gott är underbar, SE DEN.


Kommentarer
Postat av: tobbs

kolla gärna in min blogg :) http://tobbs.se puss ;)

2011-01-13 @ 23:14:53
URL: http://tobbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0