Och alla ler när dom sjunger om ångest

är aldrig nöjd. vill bort bort bort. jag måste göra något snart innan jag får panik.
vill sitta på en buss i en stad jag inte känner till. vill lyssna på man overboard i en lägenhet i stockholm och dricka kir i baksätet på en taxi igen. jag vill skrika mig hes. hoppa tills benen viker sig. skita i vad alla säger och bara gör vad jag vill. säga vad jag vill. skriva vad jag vill.

berätta om hur jag känner för dig. inte ha ångest över att jag inte klarar av att kväva impulser. leva med tankesättet att det inte finns någon morgondag och strunta i konsekvenser. berätta om allt jag hade varit villig att göra för dig. alla låtar som påminner om dig. alla nätter jag legat sömnlös. sover du?

svära. jag vill svära. och citera låttexter utan att tänka på om folk tycker jag är jobbig. tänka att jag är jag och vad fan, ingenting spelar någon roll egentligen.

titta på mig, här sitter jag. hoppas på något annat. tar inte tag i skolan. vill inte. orkar inte. har tappat lusten helt. vill inte ens tjata. vill bara så mycket annat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0