just escape

visst är det spännande hur allting kan vara sämst, och sen löser sig allt bara? okej, nästan så i alla fall.

jag har gått med brutal ångest över framtiden nu enda sen jag tog studenten. eller ja, första året var väl inte så panikartat direkt. var mest glad över att jag lyckats skaffa ett jobb som jag fått behålla och trivs på, även om det har betytt många långa veckor, helger, kvällar och osäkra arbetstider. (=livet som springvikarie)
 
jobbet är en sjukt trygghet. alltså sjuk, med tanke på hur det ser ut idag. har väl klamrat mig fast antar jag, men hur lätt är inte det? har väl mer eller mindre väntat på the breaking point. vill liksom nöja mig. nöjer mig inte. men jag tror att ur allt ont kommer något gott, och tvärt om. 
 
för en vecka sen blev jag inkonverterad av bodens kommun, vilket innebär att jag är garanterad jobb till 75% varje månad. fick panik samtidigt som jag blev glad såklart. osäkra och trygga stina hade såklart tackat ja och jobbat några år till bara för att, det liksom är en säkerhet. men nej. har nog nått den där breaking pointen nu. i höst ska jag och mitt hjärta och fler fantastiska personer inta norge och ja, jag är sjukligt taggad på något nytt och att kliva ur min comfort zone. 
 
har så himla mycket att se fram emot nu också; jobbar sista dagen imorgon och sen ska jag vara ledig nån vecka hade jag tänkt. det kan jag unna mig. sen far jag till london den 27:e och kalasar och har kul med mina fina & typ en vecka efter det kommer mina fina hem till sverige. iiih. tror livet och vardagen kommer bli mycket lättare då.
 
vet egentligen var jag vill komma med det här inlägget, hade tänkt skriva något tråkigt om min vardag egentligen men det blev nåt annat. ville väl mest säga att jag är himla nöjd över att saker börjar lösa sig och jag är gladare än jag varit på länge. KÄRLEK ÅDE!!
 

Kommentarer
Postat av: Melinda

jag blir så glad när jag läser det här inlägget mitt hjärta. Så glad att det börjar kännas som att saker och ting faller på plats för dig och är extremt glad för norge också, är säker på att det kommer bli super. Kännas super att våga något nytt och prova vingarna. Är du glad är jag glad. Älskar dig världens finaste stina <3

Svar: åh fina du! och jag är så himla glad för din skull!!! jag älskar dig med busan <3
Stina

2014-08-21 @ 19:06:49
URL: http://thelifesroad.blogg.se
Postat av: Lisa

Nämen, Bodens kommun kan alltså erbjuda annat än timvik? ;) Förstår paniken, men go girl!!! Kör hårt och lycka till!!

Hinner vi ses något innan du drar och börjar ragga på lusekoftor?!? :)

Svar: hahaha, eller hur!! blev hur förvånad som helst... ja, det är klart vi ska hinna ses innan dess <3
Stina

2014-08-22 @ 12:23:01
URL: http://lisasonjamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0