no freedom 'til we're equal, damn right i support it

 
åh hej! nu var helgen slut och den har varit hur bra som helst. mötte upp melle och erika i luleå ett tag efter jag slutat jobba i fredags och vi begav oss till gültzauudden för häng och möjligvis lite vin. kalasväder men lite blåsigt!!! nåja, eftersom så drog vi oss tillbaka till stan och träffade bland annat martin innan vi gick för att se zacke. (skojar inte när jag blev sjukt starstruck när vi såg honom och jag frågade melinda som ett litet barn om hon kunde fråga honom om vi kunde ta en bild). efteråt hängde vi lite i öltält och mådde!!

lördagen började med pride-parad vilket var FETT!!! första gången jag gick och satan vad rysningar!!! fick höra sen att vi varit kring fyra tusen stycken??? ibland återfår jag hoppet för mänskligheten lite. det var en sån dag. 
efteråt åt vi lite mat, drack en öl, parkhängde & kollade på magnus carlsson. osså blev det kalas på kvällen!!! som sagt och summerat; mycket bra helg, mycket bra folk, mycket bra stämning!!!
 
och sen; har fått frågan flertalet gånger om varför jag går på pride "när jag inte är bög???" men ja, för mig är det självklart att man ska få älska, gifta sig, och skaffa barn med den man vill. tyvärr är det ju inte alla som tycker eller tänker så. så dels för att det är sjukt viktigt och för att det är så HIMLA SKOJ. 

puss och kram mina hjärtan

Kommentarer
Postat av: Lino

Frågan är inte VARFÖR en ska gå Pride, utan varför en INTE skulle!? Konstig fråga.

ÄLSKAR PRIDE!

2014-06-26 @ 18:58:40
URL: http://Muskos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0